Acasă
politică
advertoriale
actualitate
administrație publică
monden
business
economie
cultură
sport
sci-Tech
evenimente
Nu a fost introdusa o sursa
Iordache Marin
631
Radu Berevoescu, managerul general al PepsiCo în România, a anunțat finalizarea unei investiții majore de 100 de milioane de dolari la fabrica din Popești-Leordeni, subliniind astfel importanța strategică a României pentru companie. Investiția, care a fost anunțată în 2022 și finalizată anul acesta, a inclus adăugarea a trei linii de producție operaționale și construirea unui depozit automatizat.
Acest depozit automatizat, cu o capacitate totală de depozitare de 23.500 de paleți și o capacitate de procesare de 320 de paleți pe oră, a necesitat o investiție de 33,5 milioane de dolari și a fost construit în decurs de un an. Fabrica din Popești-Leordeni are acum o capacitate de producție anuală de 39.000 de tone de snacksuri, deservind 17 țări, inclusiv România, Bulgaria, Moldova, Grecia și Ungaria.
Berevoescu a subliniat că această investiție de 100 de milioane de dolari transformă România într-un centru strategic pentru Europa de Sud-Est, datorită capacității de export către numeroase țări din regiune. În ultimii zece ani, PepsiCo a investit aproximativ 320 de milioane de dolari în România, consolidându-și astfel prezența și importanța pe piața locală.
La inaugurarea noilor facilități au participat premierul Marcel Ciolacu, ministrul economiei Radu Oprea și ambasadorul Statelor Unite ale Americii în România, Kathleen Kavalec. Această prezență la nivel înalt subliniază importanța investiției atât pentru economia locală, cât și pentru relațiile internaționale ale României.
PepsiCo operează în România prin două companii: Quadrant Amroq Beverages, îmbuteliatorul de băuturi al PepsiCo, și Star Foods EM, producătorul de snacksuri. Quadrant Amroq Beverages deține o fabrică la Dragomirești, în timp ce Star Foods EM controlează unitatea de producție de snacksuri din Popești-Leordeni. În 2023, Quadrant Amroq Beverages a raportat o cifră de afaceri de 1,9 miliarde de lei, în creștere cu 21% față de anul precedent, și un profit net de peste 90 de milioane de lei. În contrast, divizia de snacksuri, Star Foods EM, a înregistrat o scădere a cifrei de afaceri cu aproximativ 20%, ajungând la 817 milioane de lei, iar profitul net s-a redus la 17,9 milioane de lei.
Această investiție majoră subliniază angajamentul PepsiCo de a dezvolta și extinde capacitățile de producție și logistică în România, consolidând astfel poziția țării ca hub strategic pentru Europa de Sud-Est.