Acasă

politică

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente

Realitatea Sociala
foto: gettyimages

foto: gettyimages

Iordache Marin


09/07/2024


09/07/2024


365

Sfaturile Medicilor pentru un Somn Odihnitor pe Timp de Caniculă

Căldura sufocantă poate face somnul dificil, provocând nopți agitate și odihnă insuficientă. Cercetările arată că pe măsură ce temperaturile cresc, somnul nostru se reduce semnificativ. Studiile au analizat peste șapte milioane de nopți, relevând că am putea pierde până la 60 de ore de somn anual din cauza nopților tropicale. În Cluj-Napoca, mulți oameni au preferat să se plimbe în parcuri după lăsarea întunericului, căutând răcoarea pentru a dormi mai bine. Un bărbat a menționat că lipsa aerului condiționat îl determină să se relaxeze afară, iar altul a spus că mișcarea și aerul răcoros îmbunătățesc somnul. O femeie a observat că temperaturile nocturne sunt mai suportabile comparativ cu cele din timpul zilei. Căldura excesivă afectează calitatea somnului: adormim mai greu, ne trezim frecvent și avem perioade mai scurte de somn profund. Un studiu internațional, bazat pe datele colectate de brățările de monitorizare a somnului de la 47.000 de adulți din 68 de țări, a arătat că la o temperatură exterioară de 25 de grade Celsius, durata somnului este cu aproximativ opt minute mai scurtă decât la 10 grade. Când temperatura depășește 30 de grade, pierdem în jur de 14 minute de somn. Astfel, se estimează că pierdem, în medie, 44 de ore de somn pe an din cauza căldurii, această cifră putând ajunge la 60 de ore până la sfârșitul secolului. În România, nopțile devin din ce în ce mai călduroase. Datele Serviciului Copernicus privind schimbările climatice arată că în anul 2000 aveam, în medie, o singură noapte tropicală pe an, în care temperatura nu cobora sub 20 de grade Celsius. Anul acesta se estimează că vom avea cel puțin nouă astfel de nopți. Olivia Verișezan-Roșu, medic specialist în neurologie, a explicat că persoanele fără mijloace de răcorire a camerei se confruntă cu probleme de somn, dureri de cap și dificultăți de concentrare. Sugarii, copiii mici, vârstnicii și persoanele cu afecțiuni medicale sunt cei mai afectați. Pentru a dormi mai bine în condiții de caniculă, medicii recomandă: 1. Utilizarea ventilatoarelor sau pornirea aerului condiționat înainte de culcare. 2. Hidratarea corespunzătoare pe parcursul zilei. 3. Folosirea lenjeriilor de pat și a pijamalelor din materiale naturale, care permit pielii să respire și reduc transpirația excesivă. Aceste sfaturi pot contribui la un somn mai odihnitor și la menținerea sănătății generale, chiar și în timpul nopților fierbinți de vară.
Realitatea Sociala

Presa la un click depărtare.

Categorii

Acasă

politică

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente


VOX Press - Partenerul tău în publicitate

2024